Polityka jakości

Polska Komisja Akredytacyjna, kierując się dobrem społecznym, a w szczególności odpowiedzialnością wobec interesariuszy, wykazuje szczególną dbałość o utrzymanie standardów jakości podczas wykonywania zadań związanych z zapewnianiem wysokiej jakości kształcenia w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego.

Komisja przyjmuje podejście projakościowe we wszystkich podejmowanych przez siebie działaniach, a także wyznacza cele jakościowe, uznając za swoją powinność ciągłe doskonalenie czynników, objętych procesami wdrożonego Systemu Zarządzania Jakością, mających wpływ na realizację tych celów.

  • skuteczna oraz efektywna realizacja wytyczonych ustawą zadań, a także misji i celów strategicznych,
  • efektywne wykorzystanie zasobów umożliwiające realizację procesów na możliwie najwyższym poziomie,
  • stały rozwój kapitału ludzkiego poprzez systematyczne doskonalenie kompetencji członków, ekspertów i pozostałych osób działających na rzecz Komisji,
  • promowanie postaw etycznych i projakościowych, profesjonalizmu,
  • bezstronności w podejmowanych działaniach,
  • stanowienie i dalsze rozwijanie płaszczyzn dialogu ze środowiskiem akademickim i jego otoczeniem,
  • zapewnianie transparentności działań oraz ich rezultatów poprzez realizację kompleksowej polityki informacyjnej.
  • wdrożenie podejścia procesowego do zarządzania jakością w Komisji,
  • prawidłowe planowanie oraz nadzór nad realizowanymi zadaniami,
  • stosowanie procedur oraz inicjowanie nowych rozwiązań podnoszących jakość realizowanych działań,
  • umożliwianie podnoszenia i rozwijania kwalifikacji oraz kompetencji przez członków,
  • ekspertów i osoby działające na rzecz Komisji,
  • identyfikowanie zmian o charakterze jakościowym i ilościowym związanych z działaniami i funkcjonowaniem Systemu Zarządzania Jakością,
  • dokonywanie cyklicznej oceny funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością,
  • zapewnianie sprawnego przepływu informacji pomiędzy interesariuszami wewnętrznymi i zewnętrznymi.